Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Fakultet poslovne ekonomije Bijeljina Bosnia and Herzegovina
Rad analizira trendove u visokom obrazovanju u BiH i zemlјama regiona, uzimajući u obzir proces transformacije i prilagođavanja visokog obrazovanja Bolonjskoj deklaraciji, kao i potrebama razvoja društva. Nakon toga, fokus je stavlјen na modele finansiranja, finansijska izdvajanja u procentu od BDP-a i uticaju krize na finansiranje visokog obrazovanja u razvijenim i zemlјama u razvoju. Analiza ukazuje na korelaciju između univerziteta koji dio sredstava obezbjeđuju iz privatnih izvora i njihovog mjesta na listi 100 najbolјih visokoškoliskih ustanova u svijetu. Neosporna je činjenica da je XXI vijek, vijek znanja, a ekonomija znanja je takva ekonomija u kojoj se ideje, informacije i oblici znanja nalaze u osnovi informacija i ekonomskog rasta. Stoga, menadžment znanja, upravlјanje lјudskim resursima i vještine liderstva su klјučni preduslovi za uspješno funkcionisanje poslovnih organizacija. Konačno, zaklјučuje se da se danas visoko obrazovanje smatra robom koja bi se trebala pokoravati tržišnim principima. Najveći uticaj na visoko obrazovanje danas imaju evropejizacija, internacionalizacija i globalizacija, pa su privatni izvori finansiranja i fondovi EU klјučni za visokoškolske ustanove. To su i najveći izazovi za visoko obrazovanje u BiH, koji utiču na napredak i brzinu priklјučenja BiH razvijenim zemlјama.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.