Универзитет у Источном Сарајеву, Факултет пословне економије Бијељина , Бијељина , Bosnia and Herzegovina
Универзитет у Источном Сарајеву , Источно Сарајево , Bosnia and Herzegovina
Предузећа поседовањем потрошачке базе података обезбеђују успешнији наступ на тржишту чији се ефекти мере остваривањем циљева продаје и профитом. Прикупљање и коришћење података о потрошачима омогућава боље одређивање циљних тржишта и разумевање понашања потрошача. Подручје компјутеризоване сегментације и одређивања циљних тржишта је изузетно софистицирано и од суштинског je значаја за директни маркетинг, да они који га примењују сматрају да се ради о новом (database) маркетингу. Савремена дефиниција database маркетинга указује да је то форма директног маркетинга која користи базе података о стварним и потенцијалним потрошачима примењујућу нове и унапређене приступе. Другим речима, данашња компјутерска технологија омогућава ефикасно коришћење база података којима се обавља скупљање, консолидовање, анализирање, разумевање и управљање подацима о потрошачима са циљем да се релевантне и персонализоване маркетиншке поруке усмеравају на право место и у право време. Интернет представља прави медиј за даљи развој database маркетинга који кроз формирање електронске базе података олакшава мониторинг промоционих ефеката предузећа. Стога, овај рад анализира утицај савремених информационих и комуникационих технологија (ИKТ) на развој database маркетинга као и значај и утицај database маркетинга на успешност пословања.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.