×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Scientific article

ИКТ И DATABASE МАРКЕТИНГ: СИНЕРГЕТСКИ ЕФЕКАТ ЗА УСПЕШНО ПОСЛОВАЊЕ

By
Звјездана Гавриловић ,
Звјездана Гавриловић

Универзитет у Источном Сарајеву, Факултет пословне економије Бијељина , Бијељина , Bosnia and Herzegovina

Мирјана Максимовић
Мирјана Максимовић

Универзитет у Источном Сарајеву , Источно Сарајево , Bosnia and Herzegovina

Abstract

Предузећа поседовањем потрошачке базе података обезбеђују успешнији наступ на тржишту чији се ефекти мере остваривањем циљева продаје и профитом. Прикупљање и коришћење података о потрошачима омогућава боље одређивање циљних тржишта и разумевање понашања потрошача. Подручје компјутеризоване сегментације и одређивања циљних тржишта је изузетно софистицирано и од суштинског je значаја за директни маркетинг, да они који га примењују сматрају да се ради о новом (database) маркетингу. Савремена дефиниција database маркетинга указује да је то форма директног маркетинга која користи базе података о стварним и потенцијалним потрошачима примењујућу нове и унапређене приступе. Другим речима, данашња компјутерска технологија омогућава ефикасно коришћење база података којима се обавља скупљање, консолидовање, анализирање, разумевање и управљање подацима о потрошачима са циљем да се релевантне и персонализоване маркетиншке поруке усмеравају на право место и у право време. Интернет представља прави медиј за даљи развој database маркетинга који кроз формирање електронске базе података олакшава мониторинг промоционих ефеката предузећа. Стога, овај рад анализира утицај савремених информационих и комуникационих технологија (ИKТ) на развој database маркетинга као и значај и утицај database маркетинга на успешност пословања.

References

1.
Sullivan D, Sullivan J. Find the IoT database that best fits your enterprise’s needs. 2016;
2.
James R, Hughes AM. Using Database Marketing to Improve Service and Profits. 2017;
3.
Walker J, Day G. Good data makes good marketing: Using data management to enhance the effectiveness of database marketing campaign. 2003;
4.
Duval J. What Is Database Marketing and When Can It Be Used? 2013;
5.
Beyer D. The 15 Essential Database Marketing Techniques, Analytic Bridge. 2016;
6.
Hughes AM. The 24 Essential Database Marketing Techniques, Database Marketing Institute. 2017;
7.
Programs C. 4 Essential Database Marketing Techniques. 2015;
8.
Yakuel P. Step-by-Step Customer Segmentation for Personalized Marketing. 2013;
9.
Group M. Marketing database development.
10.
S.A.S. Big Data Analytics – what is it and why it matters.
11.
Manatt S. Marketing in the Internet of Things (IoT) Era, Acxiom. 2015;
12.
McKendrick J. With Internet Of Things And Big Data, 92% Of Everything We Do Will Be In The Cloud, Forbes. 2016;
13.
Kumar A. Database marketing. 2015;
14.
Schools M. Database Marketing - Explore the Strategy of Database Marketing.
15.
Marketing DO.
16.
Lodziana-Grabowska J. Significance of Database Marketing in the process of target segments identification and service. In: Problems of Management in the 21st Century. 2013. p. 40–7.
17.
Nwokah NG, Gladson-Nwokah J. Strategic Use of Database Marketing for Marketing Decicion-Making. Research Journal of Information Technology. 2012;4(2):27-37,.
18.
Romanciuc C. Costumer behavior metrics in Database Marketing. 2009;
19.
Cleverism. What is Big Data: Understanding Large Amounts of Data. 2015;
20.
Dawson J. 5 Ways you can use Data Mining to gain Competitive Advantage for your Online Store.
21.
TechTarget. Database marketing. 2007;
22.
SMStudy. Importance of Data collection in Marketing Research. 2016;

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.