×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Issue image

Vol 11, No 22 (2017)

All issues
Authors in this issue:

Goran Šijan, Ljilјana Dmitrović Šaponja, Milica Ristić, Mirela Mitrašević, Mirjana Maksimović, Rade Stankić, Saša Gravorac, Siniša Božičković, Slobodan Subotić, Sreten Ćuzović, Svetlana Sokolov Mladenović, Vitomir Starčević, Zvjezdana Gavrilović, Витомир Старчевић, Горан Шијан, Звјездана Гавриловић, Љиљана Дмитровић Шапоња, Милица Ристић, Мирела Митрашевић, Мирјана Максимовић, Раде Станкић, Саша Граворац, Светлана Сокoлов Младеновић, Синиша Божичковић, Слободан Суботић, Сретен Ћузовић,

Published: 31.12.2017.

Contents

Scientific article
ТРЕНДОВИ РАЗВОЈА ТРЖИШТА ОСИГУРАЊА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ И ЊИХОВ ДОПРИНОС ЕКОНОМСКОМ РАСТУ

У овом раду најпре су приказани трендови развоја тржишта осигурања у Босни и Херцеговини у периоду 2004-2015. године мерени показатељима густине и пенетрације осигурања, а затим су приказана истраживања која се односе на факторе који имају кључни утицај на развој тржишта осигурања, као и истраживања везана за испитивање утицаја осигурања на економс...

By МИРЕЛА МИТРАШЕВИЋ

Scientific article
INSURANCE MARKET DEVELOPMENT TRENDS IN BOSNIA AND HERZEGOVINA AND THEIR CONTRIBUTION TO ECONOMIC GROWTH

This paper firstly presents the development trends of the insurance market in Bosnia and Herzegovina in the period 2004-2015 measured by the indicators of density and insurance penetration, and then it presents the research concerning the factors that have a major impact on the development of the insurance market, as well as research related to the...

By MIRELA MITRAŠEVIĆ

Review
ОРГАНИЗАЦИЈА КОЈА УЧИ – ПАРАДИГМА ЕГЗИСТЕНЦИЈЕ ПОСЛОВНИХ СУБЈЕКАТА НОВЕ ЕКОНОМИЈЕ

Нова економија је условила промену досадашњег облика организације и егзистенције пословних субјеката, као и до значјних, готово тектонских промена улоге традиционалних фактора производње. Земља, рад и капитал и данас зузимају значајно место у процесу производње, али примат све више добијају нови фактори производње попут информација и нарочито знања...

By ЉИЉАНА ДМИТРОВИЋ ШАПОЊА, ГОРАН ШИЈАН, САША ГРАВОРАЦ

Review
THE LEARNING ORGANIZATION - PARADIGM EXISTENCE OF BUSINESSES OF THE NEW ECONOMY

The new economy has caused a change of the form of organization and existence of businesses, as well as to the important almost tectonic changing role of traditional factors of production. Land, labor and capital take an important place in the production process today, the primacy or more receive new factors of production such as information and kn...

By LJILЈANA DMITROVIĆ ŠAPONJA, GORAN ŠIJAN, SAŠA GRAVORAC

Review
УЧЕШЋЕ ХАРТИЈА ОД ВРИЈЕДНОСТИ У РАЗВОЈУ ТРЖИШТА КАПИТАЛА РЕПУБЛИKE СРПСКE

За успостављање отворене тржишне привреде у Републици Српској неопходно је било успостављање ефикасног финансијског система. То подразумијева поред осталог и постојање отвореног и ликвидног тржишта капитала. У привредама у транзицији као што је и привреда Републике Српске то је нарочито важно ради прикупљања капитала. Капитал се може прикупити и ем...

By ВИТОМИР СТАРЧЕВИЋ, СЛОБОДАН СУБОТИЋ, СИНИША БОЖИЧКОВИЋ

Review
PARTICIPATION OF SECURITIES IN CAPITAL MARKET DEVELOPMENT IN REPUBLIC OF SRPSKA

In order to establish open market economy in the Republic of Srpska, it is necessary to establish an efficient financial system. That requires the existence of open and liquid capital market. In economies that are in transition, such as the economy of the Republic of Srpska, the efficient financial system is particularly significant for raising cap...

By VITOMIR STARČEVIĆ, SLOBODAN SUBOTIĆ, SINIŠA BOŽIČKOVIĆ

Review
СТРАТЕГИЈЕ ПРИЛАГОЂАВАЊА ТРГОВИНСКОГ СЕКТОРА НА ЕКОНОМСКУ КРИЗУ С ОСВРТОМ НА КРИЗУ „АГРОКОРА“

Савремена теорија и прогресивна пракса сагласне су у оцени да се историја цивилизације и трговине преплићу. С друге стране, трговина је огледало развоја националне привреде. Ако је ова констатација, и приближно тачна, отвара се питање (не)моћи српске трговине у условима глобализације тржишта и интернационализације пословања. Одговор на ово питањe н...

By СРЕТЕН ЋУЗОВИЋ, СВЕТЛАНА СОКOЛОВ МЛАДЕНОВИЋ, МИЛИЦА РИСТИЋ

Review
TRADE SECTOR ADJUSMENT STRATEGIES FOR ECONOMIC CRISIS WITH A REVIEW OF AGROKOR CRISIS

Modern theory and progressive practice agree in the assessment that history of civilization and trade are intertwined. On the other side, trade is the mirror of the development of national economy. If this statement is at least approximately correct, it opens up the question of the power of Serbian commerce in terms of market globalization and inte...

By SRETEN ĆUZOVIĆ, SVETLANA SOKOLOV MLADENOVIĆ, MILICA RISTIĆ

Review
УТИЦАЈ ТРЕНДОВА У СОФТВЕРСКОЈ ИНДУСТРИЈИ НА ЕКОНОМИЈУ ЗЕМАЉА У РАЗВОЈУ

У овом раду анализиран је утицај нових трендова у софтверској индустрији на промене у економији земаља у развоју. Глобална економија је доживела драстичну трансформацију у последњих неколико деценија. Некада изолована тржишта су сада део једног, глобалног тржишта. Информационe технологије промениле су начине функционисања света и знатно утицале на ...

By РАДЕ СТАНКИЋ

Review
THE IMPACT OF TRENDS IN THE SOFTWARE INDUSTRY ON THE ECONOMIES OF DEVELOPING COUNTRIES

This paper analyses the impact of the new trends in the software industry on changes in the economies of developing countries. Global economy has undergone a drastic transformation in recent decades. Once isolated markets are now part of a single, global market. Information technologies have changed the ways the World operates and have had a signif...

By RADE STANKIĆ

Scientific article
ИКТ И DATABASE МАРКЕТИНГ: СИНЕРГЕТСКИ ЕФЕКАТ ЗА УСПЕШНО ПОСЛОВАЊЕ

Предузећа поседовањем потрошачке базе података обезбеђују успешнији наступ на тржишту чији се ефекти мере остваривањем циљева продаје и профитом. Прикупљање и коришћење података о потрошачима омогућава боље одређивање циљних тржишта и разумевање понашања потрошача. Подручје компјутеризоване сегментације и одређивања циљних тржишта је изузетно софис...

By ЗВЈЕЗДАНА ГАВРИЛОВИЋ, МИРЈАНА МАКСИМОВИЋ

Scientific article
THE ICT AND DATABASE MARKETING: SYNERGY EFFECTS FOR BUSINESS SUCCESS

Companies owning consumer databases provide successful performance on the market whose effects are measured by achievements of objectives of sales and profit. Collection and use of consumer data enable better determination of the target markets and understanding of consumer behavior. Field of computerized segmentation and defining target markets is...

By ZVJEZDANA GAVRILOVIĆ, MIRJANA MAKSIMOVIĆ

Recent issues

View Archive