Универзитет у Новом Саду , Суботица , Serbia
Универзитет у Новом Саду , Суботица , Serbia
Нова економија је условила промену досадашњег облика организације и егзистенције пословних субјеката, као и до значјних, готово тектонских промена улоге традиционалних фактора производње. Земља, рад и капитал и данас зузимају значајно место у процесу производње, али примат све више добијају нови фактори производње попут информација и нарочито знања. У таквом тржишном миљеу настала је нова парадигма организационог структурирања пословних субјеката, а која се заснива на знању као главној покретачкој снази. Организација која учи представља нови облик организације пословних субјеката која своју егзистенцију заснива на данас најзначајнијем ресурсу пословног субјекта, а то је знање. Стална имплементација иновација и њихово трансферисање у произовдне процесе и конкретне производе представља захтев који се перманентно поставља пред тржишне субјекте нове економије, а ту управо долази до изражаја код организације која учи. У раду ће бити наведене основне карактеристике организације која учи, знање као главни фактор конкурентности савремених пословних субјеката и пројекције могућности формирања и конструисања организација које уче на простору југоисточне Европе.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.