×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Review

КОНЦЕПТ CLOUD МАРКЕТИНГА

By
Мирјана Максимовић ,
Мирјана Максимовић

Универзитет у Источном Сарајеву Bosnia and Herzegovina

Звјездана Гавриловић
Звјездана Гавриловић

Универзитет у Источном Сарајеву, Факултет пословне економије Бијељина , Бијељина , Bosnia and Herzegovina

Abstract

Индустрија 4.0 може се интерпретирати као пословна дисциплина која је довела до аутоматизације и дигитализације пословних система захваљујући Интернету ствари, сајбер физичким системима, когнитивном рачунарству, али и рачунарству у облаку које је кључно за континуирани развој Индустрије 4.0, јер технологија заснована на облаку спаја и централизује информације битне за пословање, а поред тога обезбеђује open source платформу којом се побољшава истраживање за целу индустрију. Различите индустријске гране, како би задовољиле потребе клијената, примењују рачунарство у облаку, које омогућава компанијама да се лакше прилагоде сталним технолошким иновацијама. Рачунарство у облаку са неограниченим могућностима умрежавања омогућава предузећима да оптимизују своје пословне процесе и активирају своје апликације, које им пружају податке неопходне за пословну аналитику. Поред тога, захваљујући иновативним апликацијама на платформи у облаку врши се прилагођавање индивидуалним потребама корисника. Све наведено утицало је и на настанак маркетинга у облаку који подразумева активност организација усмерених на дигиталну испоруку производа и услуга потпуно прилагођених индивидуалним потребама корисника. У овом раду врши се анализирање концепта маркетинга у облаку, као и дефинисање платформи маркетинга у облаку које доприносе оптимизацији маркетиншких стратегија, и порасту поврата на инвестиције.

References

1.
Morrar R, Arman H. The Fourth Industrial Revolution (Industry 4.0): A Social Innovation Perspective. Technology Innovation Management Review. 2017;7(11):12–20.
2.
Forum WE. Fourth Industrial Revolution - Beacons of Technology and Innovation in Manufacturing. 2019;
3.
Watts S. SaaS vs PaaS vs IaaS: What’s The Difference and How To Choose. 2016;
4.
Singh P. Adobe Marketing Cloud. 2017;
5.
RSystems. Marketing Cloud.
6.
PwC. Industry 4.0: Building the digital enterprise. In: Global Industry 40 Survey. 2016.
7.
Research P. Top 13 Marketing Cloud platforms.
8.
Oracle. Oracle Marketing Cloud Product Overview.
9.
Nagy J, Oláh J, Erdei E, Máté D, Popp J. The Role and Impact of Industry 4.0 and the Internet of Things on the Business Strategy of the Value Chain—The Case of Hungary. Sustainability. 10(10):3491.
10.
A.B.S.I. Salesforce Marketing Cloud.
11.
Schools M. Cloud Marketing.
12.
Lad N. What is Marketing Cloud? 2016;
13.
Qatar ICT. Cloud computing guidelines.
14.
Harris T. CLOUD COMPUTING–An Overview.
15.
Figone S. The Path to Success: Cloud-Based Digital Marketing.
16.
Edureka. Salesforce Marketing Cloud: A Powerful Marketing Platform. 2019;
17.
Cox T. Oracle Marketing Cloud. Marketing Cube. 2016;
18.
Staff BB. Adobe Marketing Cloud Review. 2018;

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.