Универзитет у Новом Саду , Суботица , Serbia
Универзитет у Новом Саду , Суботица , Serbia
Секјуритизација у јавном сектору омогућава прикуљање капитала и пренос ризика на финансијско тржиште. Раданализира могућност примене секјуритизације активе у јавном сектору Србије, како на нивоу државе и локалних органа тако и на нивоу јавних предузећа. Секјуритизација у јавном сектору подразумева емисију обвезница које као колатерал имају активу у власништву државе. Секјуритизација јавних прихода омогућава прикупљање капитала који држава може искористити за финансирање инфраструктурних пројеката, образовање, здравство, социјалну заштиту и др. Као колатерал се може користити постојећа актива, затим актива која ће настати у будућност, али колатерал може бити и наплатива и ненаплатива актива. Примењује се у високоразијених земаља као и земаљама са мање развијеним финансијским тржиштима. Активу јавног сектора која се користи као колатерал чине: порези, приходи од игара на срећу, обавезна премија осигурања, социјално осигурање, кредити које је држава одобрила градовима и покрајинама, кредити одобрени јавним предузећима, приход од путарине, потраживања од интернационалних телефонских разговора, потраживања од извоза робе и др. Секјуритизација омогућава јавом сектору да пренесе ризик на инвеститоре, посебно када су у питању ненаплатива потраживања као што су кредити и пореска дуговања.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.