Економски факултет Брчко Bosnia and Herzegovina
Избор пословне стратегије, а самим тим и начина уласка на одређено тржиште представља проблем вишекритеријалног одлучивања, јер је сваку пословну стратегију потребно сагледати и оцијенити са више различитих аспеката. Такође, проблем вишекритеријалне анализе могуће је рјешавати примјеном различитих метода. Као један од адекватних намеће се и метод И–одстојања. Овај метод претпоставља да су критеријуми на основу којих се анализирају пословне стратегије међусобно зависни, па га то сврстава у изузетно прихватљиве за ову врсту проблема. Примјена овог метода омугућава избор оптималне стратегије, али и редослиједну класификацију свих понуђених стратегијских опција. Такође, за потребе рада извршено је истраживање и понуђене су реалне стратегијске опције предузећу чији је циљ диверсификација пословања у дјелатност производње и продаје флаширане воде. Описани су разлози инвестирања у ову привредну грану, али и критеријуми и различите пословне стратегије које су на располагању предузећу. Примјена квадратног И–одстојања омогућава избор оптималне стратегије, као и рангирање осталих стратегија на основу листе адекватних критеријума
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.