×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Scientific article

УЛОГА УЧЕЊА НА ДАЉИНУ ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ COVID-19

By
Раде Станкић ,
Раде Станкић
Александра Зечевић
Александра Зечевић

Abstract

Основни циљ овог рада јесте да прикаже анализу функционисања учења на даљину у образовном систему Србије за време пандемије Covid-19, као и да представи закључке о спремности образовног система за ову и сличне ванредне ситуације. Имајући у виду чињеницу да је само у основном и средњем образовању Србије 750 000 ученика и 80 000 наставника било принуђено да користи неку форму учења на даљину, посебно је важно да се сагледа значај учења на даљину у оваквим околностима. Пандемија Covid-19 је утицала на образовни систем Србије, као уосталом и на образовне системе у целом свету, тиме што је проузроковала значајне логистичке и технолошке проблеме, и наметнула наставном особљу потребу да пређу на нове начине подучавања. У раду су прво представљене најчешће коришћене платформе и апликације учења на даљину за време пандемије. Затим су представљени резултати истраживања о ставу студената према учењу на даљину, које је обављено на Економском факултету, Универзитета у Београду. Посебно је наглашено да ће утицај пандемије бити далекосежан и да ће се значајно одразити на образовне системе у свету, као и на образовни систем Србије. Имајући у виду да се разна технолошка решења већ користе у образовању и да ће наставити и даље да имају кључну улогу у образовању генерација које долазе, у раду се указује на потребу сагледавања потреба за новим ИКТ вештинама у образовању. У окружењу где се знању може приступити са једним click-ом, јасно је да ће у будућности улога предавача претрпети значајне промене.

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.