×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Review

ЕЛЕКТРОНСКА ТРГОВИНА У СВЕТЛУ ЧЕТВРТЕ ИНДУСТРИЈСКЕ РЕВОЛУЦИЈЕ

By
Бојан Лабовић ,
Бојан Лабовић
Сретен Ћузовић
Сретен Ћузовић

Економски факултет Универзитета у Нишу Serbia

Abstract

Нова индустријска револуција је почела. У свету долази до развоја дигиталне технологије као и имплементације напредних технологија пре свега у производне процесе индустрије а све уз промене које се дешавају на глобалном нивоу економије а које намеће четврта индустријска револуција (Индустрија 4.0). Четврта индустријска револуција подразумева промене у вештачкој интелигенцији, аутоиндустрији, роботици, нанотехнологији, квантним компјутерима, електронској трговини итд. Такође четврта индустријска револуција подразумева промене у секторе привреде који користе или производе иновативне или нове технологије, а где су информационо-комунукационе технологије алат у креирању виртуелних-дигиталних канала трговине, у којима се тргује, а да се пословни партнери не виде. Да телефон почне да користи 50 милиона људи широм света било је потребно 75 год, за телевизију за исти број око 13 година, док је за интернет било потребно само 4 године. Циљ рада је да покаже да за успешно функционисање концепта електронске трговине у доба свакодневних промена на глобалном нивоу, подразумева разумевање интернет технологије као и Web и мобилних платформи које чине инфраструктуру електронске трговине. Из спектра иновација које са собом доноси интернет, аутори су се определили за истраживање интернета као платформе за измештање трговине на дигиталну мрежу, с једне, и претпоставке за развој нових модела трговине, познатијих у теорији и пракси каовиртуелна трговина, односно е-трговина, са друге стране.

References

1.
Deitel HM, Fennech T, Merriless B. E-Business & E-Commerce for Managers. 2004.
2.
U.N.C.T.A.D. The „New“ Digital Economy and Development. 2017.
3.
Соколов-Младеновић С, Ћузовић С. Квалитет услуга у малопродаји као основа доношења одлукао куповини. 2015;
4.
Ratnayake RN. WordPress Web Application Development. 2013.
5.
Turban E, Volonino L, Wood G. Information Techology for Managment-Advancing Sustainable. 2013.
6.
Портер М. Конкурентска предност-постизање и одржавање врхунског пословања. 2008.
7.
O.E.C.D. OECD Digital Economy Outlook 2017. 2017.
8.
Лазовић В, Ђуричковић Т. Дигитална економија. 2018.
9.
Laudon KC, Traver CG. E-Commerce.
10.
Dennis C, Fenech T, Merriless B. E-Retailing, London:Routledge. 2004;
11.
Ann-Marie K. Macro-Social Marketing Research. Journal of Makromarketing. 2017;37(ue 4).
12.
Ћузовић С, Соколов-Младеновић С, Ћузовић Ђ. Трговина у условима интернет-web економије(друштвено-економске претпоставке и етичка начела. Ниш. 2012;
13.
Ћузовић С, Соколов-Младеновић С. Унапређење квалитета електронске услуге у функцији сатисфакције. 2009;
14.
Ћузовић С, Соколов-Младеновић. Маркетнишка димензија интернационалних трговинских компанија с посебним освртом на тржиште Србије. 2012.
15.
Ћузовић С, Соколов-Младеновић С, Ћузовић Ђ. 2018;
16.
Ћузовић С, Ивановић П. Иновације у трговинском менаџменту. 2017.
17.
Ћузовић С, Ћузовић Ђ, Стаменовић М. Глобализација: савремени аспекти економије, трговине и здравства. 2019.
18.
Ћузовић Ђ, Соколов-Младеновић С. Глобализација и дигитална економија. Синтеза 2014-Утицај интернета на пословање у Србији. 2014.
19.
Clapperton G. This is Social Commerce : Turning Social Media into Sales. UK. 2012.
20.
Бјелић П. Глобална електронска трговина. In: Београд :Центар за издавачку делатност (ЦИД) Економског факултета у Београду. 2012.

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.