Универзитет у Нишу , Ниш , Serbia
Универзитет у Нишу , Ниш , Serbia
Универзитет у Нишу , Ниш , Serbia
Савремена теорија и прогресивна пракса сагласне су у оцени да се историја цивилизације и трговине преплићу. С друге стране, трговина је огледало развоја националне привреде. Ако је ова констатација, и приближно тачна, отвара се питање (не)моћи српске трговине у условима глобализације тржишта и интернационализације пословања. Одговор на ово питањe није нимало лак нити једноставан. Разлога за то има више. Кључни је тај, што трговина Републике Србије, још, болује од дечијих болести постранзиционе еуфорије. Ретроспективни приказ кризе, кроз коју српска привреда пролази, у последњој деценији 20.века и постранзиционом периоду с почетка 21.века, послужиће нам као платформа за сагледавање амбијента у којем, данас, послују наше компаније.Циљ рада је да, кроз анализу српске привреде и трговине, укаже на њихова основна обележја. У последњем делу рада, аутори дају осврт на актуелну кризу хрватског гиганта, Агрокор кризу, и указују на стратешке правце, даљег, развоја српске привреде и трговине.
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.