×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Review

BANKARSKI MENADŽMENT I IZAZOVI PROMENA U BANKARSTVU

By
Nenad Vunjak ,
Nenad Vunjak

Ekonomski fakultet u Subotici, Univerzitet u Novom Sadu Serbia

Tamara Antonijević
Tamara Antonijević

Ekonomski fakultet u Subotici, Univerzitet u Novom Sadu Serbia

Abstract

Poslovnim bankama pripada centralno mesto u okviru finansijskog sistema svake države. Strukturne promene u industriji bankarskih usluga nastale su na području: (1) konsolidacije banaka i finansijskih institucija, (2) fuzije i akvizicije banaka i nebankarskih finansijskih institucija, (3) konkurencije između banaka i nebankarskih finansijskih institucija. Strategijsko  planiranje predstavlja ključni faktor uspešnog prilagođavanja banaka sve učestalijim promenama na finansijskom tržištu.Strategija vizije banke predstavlja okvir mogućnosti budućeg razvoja banke. Faktori uspešnog kreiranja vizije banke odnose se na: (1) ostvarljivost i realnost banke, (2) kreaciju i motivisanost menadžmenta banke, (3) tržišnu povoljnost  korisnika bankarskih usluga. Strategijski pravac predstavlja pokretačku snagu promena i osnovu za dugoročnu  opredeljenost poslovanja banke. Korporativna vizija banke je često u sukobu sa pojmom strategijskog  pravca banke.Misija banke predstavlja svrhu postojanja banke na finansijskom tržištu. Za misiju banke se kaže da  predstavlja  poslovnu filozofiju banke u koju banka veruje i kakvu banku žele akcionari. Banka treba da ima jasnu misiju, zatim misiju primerenu okruženju banke, zainteresovanost menadžmenta za sprovođenje misije banke.Savremeno organizovana banka ukazuje, da je ključni faktor uspeha svake banke upravo menadžment i lideri u banci. Kvalitet menadžmenta banke podrazumeva kontrolu ključnih  faktora uspeha banke, kao što su: menadžeri, lideri, marketing strategija, inovativni bankarski proizvodi i usluge, planiranje u banci, bankarski rizici i adekvatnost kapitala banke

References

1.
Arthur Andersen and Co: New Dimensions in Banking (Managing the Strategic Position.
2.
Leonard. BL, Bennett DR, W C. Brown: Service Quality (A Profit Strategy for Financial Institutions. 2002;
3.
Peter B. The Empowered Manager. 2004.
4.
Austin D, Mark MS. Bankers Handbook for Strategic Planning - How to Develop and Implement A Successful Stretegy. 1999.
5.
James DH, Steven S. The New Banker (Developing Leadership in a Dynamic Era. 2002.
6.
Ćurčić dr Uroš: Upravljanje rastom banke ( Strategijsko upravljanje rastom vrednosti i performansama banke. 2003.
7.
Ćirović dr Milutin: Bankarski menadžment, Ekonomski institut Beograd. 2000;
8.
Philip K. Marketing management -Analysis, Planning and Control. 1990.
9.
Jerry RM. Dictionary of Banking and Financial Services, Second Edition. 1998.
10.
John SC. The Service Focus - Developing Winning Game Plans for Service Companies. 2000.
11.
Nenad V. Ćurčić dr Uroš, Kovačević dr Ljubomir: Strategijski menadžment u bankarstvu, Ekonomski fakultet u Subotici. 2011.
12.
Nenad V. Ćurčić dr Uroš, Kovačević dr Ljubomir: Korporativno bankarstvo, Ekonomski fakultet u Subotici, Proter Bečej. Internacionalni univerzitet Travnik. 2013;
13.
Vunjak dr Nenad: Investiciono i hipotekarno bankarstvo, Ekonomski fakultet u Subotici. 2013.

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.