Ekonomski fakultet u Subotici, Univerzitet u Novom Sadu Serbia
Ekonomski fakultet u Subotici, Univerzitet u Novom Sadu Serbia
Poslovnim bankama pripada centralno mesto u okviru finansijskog sistema svake države. Strukturne promene u industriji bankarskih usluga nastale su na području: (1) konsolidacije banaka i finansijskih institucija, (2) fuzije i akvizicije banaka i nebankarskih finansijskih institucija, (3) konkurencije između banaka i nebankarskih finansijskih institucija. Strategijsko planiranje predstavlja ključni faktor uspešnog prilagođavanja banaka sve učestalijim promenama na finansijskom tržištu.Strategija vizije banke predstavlja okvir mogućnosti budućeg razvoja banke. Faktori uspešnog kreiranja vizije banke odnose se na: (1) ostvarljivost i realnost banke, (2) kreaciju i motivisanost menadžmenta banke, (3) tržišnu povoljnost korisnika bankarskih usluga. Strategijski pravac predstavlja pokretačku snagu promena i osnovu za dugoročnu opredeljenost poslovanja banke. Korporativna vizija banke je često u sukobu sa pojmom strategijskog pravca banke.Misija banke predstavlja svrhu postojanja banke na finansijskom tržištu. Za misiju banke se kaže da predstavlja poslovnu filozofiju banke u koju banka veruje i kakvu banku žele akcionari. Banka treba da ima jasnu misiju, zatim misiju primerenu okruženju banke, zainteresovanost menadžmenta za sprovođenje misije banke.Savremeno organizovana banka ukazuje, da je ključni faktor uspeha svake banke upravo menadžment i lideri u banci. Kvalitet menadžmenta banke podrazumeva kontrolu ključnih faktora uspeha banke, kao što su: menadžeri, lideri, marketing strategija, inovativni bankarski proizvodi i usluge, planiranje u banci, bankarski rizici i adekvatnost kapitala banke
The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.