×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Review

KOMPETENCIJE BANKARSKIH MENADŽERA U SVETLU DIGITALNE TRANSFORMACIJE BANKARSKOG POSLOVANJA

By
Kristijan Ristić ,
Kristijan Ristić
Contact Kristijan Ristić

Univerzitet „UNION – Nikola Tesla“, Poslovni i pravni fakultet , Beograd , Serbia

Aleksandar Živković
Aleksandar Živković
Contact Aleksandar Živković

Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu , Beograd , Serbia

Abstract

Uzimajući u obzir današnju mobilnostmenadžera u bankarskoj i finasnijskoj industriji,izazove digitalne transformacije poslovanjafinansijsikih institucija, savremeni efektivan razvojbankarskih menadžera ne može da ih natera, makoliko postojala dobra namera, da prihvate ciljevebanke niti taj razvoj podrazumeva manipulisanjenjihovim pnašanjem da bi ga prilagodiliorganizacionim potrebama. Efektivan razvojbankarskih menadžera, danas, zapravopodrazumeva, podsticanje kreiranja odnosa uokviru kog pojedinac, menadžer, može da preuzmeodgovornost za razvoj sopstvenih potencijala, dasastavlja sopstvene planove razvoja i da izvlačipouke iz sprovodjenja tih planova u delo. Oddanašnjeg bankarskog menadžera se traži daprevazilazi granice opisa radnog mesta, on morada zna više, mora da misli više i više odgovara zarezultate. То su ključni postulati ljudskog kapitalau savremenoj poslovnoj banci. Zapravo to jesavremena tranzicija od tvrdog tejlorizma kabihevioralnom pristupu gde se vrši pomeranjefokusa sa opisa radnog mesta na veštine iindividualni potencijal. Kompetencija postaje izvorkonkurentske prednosti i za pojedinca i za banku, arazvoj kompetencija postaje celishodni,svrsishodni i celoživotni moto savremenog„korporativnog" življenja menadžera u bankarskojindustriji. U ovom radu fokus će biti na analizipreduslova za razvoj kompetencija menadžerasrednjeg nivoa u bankarskom sektoru u Srbiji, a saaspekta problema i korporativnog ambijenta ukome se „sprovodi" razvoj i sve većeg izazovadigitalne transformacije poslovanja koja dovodi upitanje i potrebu tradicionalnog upravljanja timomkoji u direktnom kontakru sa klijentima stvararezultat.

References

1.
Kurtić A. 2011;
2.
Komazec S. 2011;
3.
Krstić N, Tešić D. 2016;
4.
Ristić K. Uspešnost poslovne banke kroz prizmu kompetentnosti menadţera, Zbornik radova. 2013;
5.
Northouse P. 2008;
6.
Pokrajĉić D. 2007;
7.
Ćirović М. 2008;
8.
Ţivković A, Dr. 2013;

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.