×
Home Current Archive Editorial board
News Contact
Scientific article

UPRAVLJANJE VRIJEDNOŠĆU BRENDA: METOD INTERBRANDA

Abstract

Danas se brend smatra najvažnijim elementom neopipljive imovine kompanije. Samim tim brend i vrijednost brenda je jedan od najvažnijih koncepata u marketingu. Vrijednost brenda označava termin koji predstavlja dodatu vrijednost koju imaju proizvodi i usluge, a ta vrijednost se ogleda kroz sve ono što potrošači misle, osjećaju i čine u odnosu na brend. Primaoci te dodate vrijednosti mogu biti potrošači ili kompanije. U globalnoj ekonomiji od ključne je važnosti efektivno upravljanje vrijednošću brenda kroz identifikovanje potreba i preferencija potrošača te njihovo zadovoljavanje na način da se nadmaše očekivanja potrošača čime se uvećava vrijednost brenda, a time i vrijednost kompanije uz osiguravanje opstanka na tržištu i uspostavljanje temelja za dalji rast i razvoj. Snažni brendovi utiču na poslovne rezultate primarno kroz uticaj na tri ključne grupe stejkholdera: potrošače, zaposlene i investitore. Interbrand metod za vrednovanje brenda je dizajnirana kako bi u obzir uzeo sve tri navedene grupe stejkholdera.U osnovi modela su sljedeće komponente: analiza finansijskih rezultata brendiranih proizvoda ili usluga, analiza uloge brenda u odlukama o kupovini i konkurentska snaga brenda. U okviru ovog rada cilj je utvrditi elemente koji najviše utiču na stvaranje i održavanje vrijednosti brenda te analizirati pozicioniranost i vrijednost najuspešnijih globanih brendova na temelju metodologije Interbranda.

Author Contributions

All authors have read and agreed to the published version of the manuscript.

Citation

Article metrics

Google scholar: See link

The statements, opinions and data contained in the journal are solely those of the individual authors and contributors and not of the publisher and the editor(s). We stay neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.